24.09.2009.

Treće večeri Natjecanja Ferdo Livadić predstavili se Matea Leko, Mario Magaš i Matija Meić

Klavir, trublja i bariton

Treće večeri Natjecanja Ferdo Livadić predstavili se Matea Leko, Mario Magaš i Matija Meić

Posljednja večer predstavljanja glazbenih kandidata Natjecanja Ferdo Livadić ponovno je ponudila nastupe troje mladih, perspektivnih glazbenika.

Prva je svoj koncert održala klaviristica Matea Leko, koja je večer odlučila otvoriti djelom domaćeg autora, Papandopulovom Scherzo fantastico. Uslijedila je Bachova Partita br. 2 u c-molu, BWV 826, potom Transcendentalna etida br. 10 u f-molu Franza Liszta, te za kraj Sergej Prokofjev i Druga sonata u d-molu, op.14. Matea Leko diplomirala je prošle godine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u razredu prof. Dalibora Cikojevića, a brojnim studentima i ljubiteljima klasike poznata je kao voditeljica ciklusa Virtuoso. Česte nastupe u Hrvatskoj i inozemstvu prate i priznanja - Nagrada za najbolju izvedbu domaćeg autora, nagrade Mira Sakač i posebna nagrada za najbolje plasiranog hrvatskog natjecatelja na Međunarodnom natjecanju Zlatko Grgošević. Kao solistica nastupala je uz razne orkestre pod dirigentskim vodstvom Ante Milića, Aluna Francisa, Aleksandra Kalajdžića, Tomislava Fačinija i Martina Siegharta. Trenutno pohađa poslijediplomski studij u bečkom razredu prof. Noela Floresa.

Drugi nastup večeri imao je svirač trublje iz Čakovca, Mario Magaš. Za svoj nastup pripremio je trostavačnu Sonatu za trublju Paula Hibdemitha, Sonatu za trublju i klavir Stjepana Šuleka te Caprice Eugena Bozza. Magaš je također diplomirao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu prošle godine, u razredu prof. Marina Zokića. Tijekom studija usavršavao se na seminarima svjetski priznatih koncertanata i pedagoga (Stanko Arnold, Hannes Laubin, Gabor Tarkovi...), a prošle je godine u Hrvatskom glazbenom zavodu bio solist uz pratnju orkestra Zagrebačke filharmonije.

Ovogodišnje predstavljanje kandidata u Natjecanju Ferdo Livadić zatvorio je svojim baritonom Matija Meić. Zagrepčanin, inače redoviti student Fakulteta strojarstva i brodogradnje, u Samoboru se predstavio Torellijevom Tu lo sai. Potom je uslijedila arija basa Gebt mir meinen Jesum wiederiz Bachove Muke po Mateju, BWV 244, te Schubertove Tri pjesme iz ciklusa Winterreise, D. 911. i Htio bih jednom riječju Petra Iljiča Čajkovskog. U obaveznom izboru djela domaćeg autora Meić se opredijelio za Josipa Vrhovskog i njegove Zelena dubrava te Vehni, vehni fiolica. Za kraj programa ostavio je arije iz Mozartovog Figarovog pira, Non piu andrai, farfallone amoroso i Aprite un po' quegli occhi te završnu Bella siccome un angelo, ariju Malateste iz opere Don Pasquale Gaetana Donizettija. Matija Meić pjevanje je započeo učiti 2004. godine u Glazbenoj školi Blagoje Bersa, u razredu prof. Viktorije Badrov, a iza njega su nagrade na državnim natjecanjima u Dubrovniku te solistički nastupi među kojima se posebno ističu oni na koncertima izvrsnosti u Opatiji, Poreču, Žepču i Sarajevu, te nastupi na koncertima glazbenih škola u Rijeci, Šibeniku i Sisku. Od opernih uloga pjevao je Escamilla iz Bizetove Carmen te Profesora u Hindemithovoj operi Hin und zürruck.

Natjecanje Ferdo Livadić 34. Samoborske glazbene jeseni službeno će biti okončano sutra (četvrtak, 24. rujna) proglašenjem dobitnika Nagrade Ferdo Livadić za najbolji ukupni nastup i Nagrade Grada Samobora za najbolje izvedeno djelo hrvatskog autora te slavljeničkim koncertom prošlogodišnje pobjednice Dunje Bontek, koja će premijerno, uz Ansambl Cantus, izvesti djelo Olje Jelaske Jutro na moru, napisano upravo za tu prigodu.

Krunoslav Solenički

 
24.09.2009.

Samoborska glazbena jesen - druge večeri Natjecanja Ferdo Livadić nastupili Srđan Bulat, Irena Rovtar i Marko Mimica

Splitsko-slovenska noć

Samoborska glazbena jesen - druge večeri Natjecanja Ferdo Livadić nastupili Srđan Bulat, Irena Rovtar i Marko Mimica

Druga večer Natjecanja Ferdo Livadić Samoborske glazbene jeseni otvorena je nastupom gitarista Srđana Bulata. Mladi splitski glazbenik student je 4. godine Muzičke akademije u Zagrebu u razredu prof. Darka Petrinjaka i dobitnik brojnih nagrada na domaćim i međunarodnim natjecanjima, između ostalih i prve nagrade na Natjecanju Andrés Segovia u Valbertu '02. godine, Natjecanju Anna Amalia u Weimaru '03., Europskom prvenstvu u Dubrovniku '04. godine... Dobitnik je posebne nagrade kao najmlađi finalist na prestižnom svjetskom gitarskom Natjecanju Michele Pittaluga u Alessandriji, a početkom ove godine boravio je u New Yorku na poziv skladatelja Jima Skingera, dok je najaktualniji u nizu uspjeha trostruka nagrada u trima disciplinama (solo, duo i kvartet) na talijanskom Međunarodnom natjecanju Enrico Mercatali. Na Samoborskoj glazbenoj jeseni Bulat se predstavio Fantazijom, op.19 Luigija Legnanija, Mallorcom Isaaca Albéniza, skladbom Nocturno prema Johnu Dowlandu op.70 Benjamina Brittena, te Muzikom za gitaru Frane Paraća.

Drugu dionicu glazbene večeri preuzela je flautistica Irena Rovtar, uz klavirsku pratnju Nike Tkalec. Trenutno je Rovtar studentica flaute na Glazbenoj akademiji u Ljubljani u razredu prof. Karoline Šantl-Zupan, a dobitnica je Studentske nagrade Prešern, Nagrade Škerjanc i Nagrade Tarsi. Na brojnim glazbenim natjecanjima njen talent je nagrađen vrijednim priznanjima – pobjednica je međunarodnog natjecanja flautista u Valjevu 2005. godine, 2. nagrada međunarodnog Natjecanja Beogradski pobednik, zlatna plaketa državnog natjecanja u Sloveniji... Nastupa kao solo izvođač te kao članica puhačkog kvinteta Kwindtwet i trija Irenema. Vještinu sviranja flaute usavršavala je na seminarima poznatih flautista (Martin Michael Kofler, Benoit Fromanger, Vieri Bottazzini, Aleš Kacjan), a naučeno je prikazala na Samoborskoj glazbenoj jeseni izvodeći djela Carla Reineckea (Sonata za flautu i klavir u e-molu, op.167, Undine), Roberta Muczynskog (Sonata za flautu i klavir, op.14) i Clauda-Paula Taffanela (fantazija na motive iz Weberove opere Strijelac vilenjak), dok je za djelo domaćeg autora izabrala Solilokvij za flautu solo, op.61 Božidara Kunca.

Splitsko-slovensku večer u Galeriji Prica zaključio je mladi bas Marko Mimica, inače stipendist CEE Musiktheatra. Student pjevanja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu prof. Vlatke Oršanić iza sebe ima niz opernih nastupa i nekoliko nagrada, među kojima se ističe 1. nagrada Državnog natjecanja studenata glazbe i plesa '07. godine u Dubrovniku. Operni debi ostvario je 2008. godine kao Papageno u Mozartovoj Čarobnoj fruli u Zagrebačkoj operi, a pjevao je i Notara (Puccini: Gianni Schicchi), Barjaktara i Grobara (Mandić: Mirjana), Velikog Baalovog svećenika (Verdi: Nabucco), Dandinija (Rossini: Pepeljuga), Pistola (Verdi: Falstaff), te Blaža (Bradić: Crux Dissimulata). Pjevanje usavršava pod pedagoškim vodstvom nacionalnog prvaka HNK-a Vitomira Marofa, a u Samoboru je nastupio uz klavirsku pratnju Lane Bradić i programom sastavljenim od Vivaldijeve Piango, gemo, sospiro e peno..., Thus saith the Lord... But who may abide the day of His coming iz oratorija Mesija (G.F. Händel), Mozartovom arijom Madamina, il catalogo é questo iz opere Don Giovanni, Devet pjesama iz ciklusa Dichterliebe, Op.48 Roberta Schumanna, Zima, op.29 br. 2 Božidara Kunca, arijom La calunnia iz Rossinijevog Seviljskog brijača, te za kraj Verdijevom arijom Studia il passo, o mio figlio... Come dal ciel precipita iz opere Macbeth. Svoj nastup Mimica je okončao izlaskom na bis.

K.S.

 
24.09.2009.

Prva večer natjecanja mladih glazbenika za Nagradu Ferdo Livadić na 34. Samoborskoj glazbenoj jeseni

Izmamili i bis

Prva večer natjecanja mladih glazbenika za Nagradu Ferdo Livadić na 34. Samoborskoj glazbenoj jeseni

Na 34. Samoborskoj jeseni počelo je natjecanje mladih glazbenika za Nagradu Ferdo Livadić. Prve večeri, 21. rujna, nastupila su tri mlada glazbenika – Marijan Đuzel (klavir), Marin Maras (violina) i Bernard Homan (saksofon) te svojim izvedbama izmamili i bis nakon dugotrajnog pljeska publike.

Prvi se publici predstavio Marijan Đuzel, rođen u Imotskom, koji je klavir počeo učiti kao devetogodišnjak u razredu nastavnice Alenke Milano. Kao učenik osnovne glazbene škole iskazao se na različitim natjecanjima pa je 2002. i 2004. bio dobitnik prvih nagrada na natjecanju Daleki akordi u Splitu, a 2005. osvojio je prvo mjesto na državnom natjecanju u Dubrovniku, kao i 2007. i 2009. godine. Na Natjecanju Mladi virtuozi (Zagreb, 2006.) osvojio je drugu nagradu te posebnu nagradu HDS-a za najbolju izvedbu zadane skladbe, dok je 2008. na istom natjecanju osvojio prvu nagradu. Izveo je skladbe Josepha Haydna (Sonata u c-molu, Hob. XVI:20), Sanje Drakulić (Drive), Franza Liszta (Transcendentalna etida br. 10 u f-molu), Frederica Chopina (Poloneza - fantazija u As-duru, op. 61) i Sergeja Prokofjeva (Treća sonata u a-molu, op. 28).

Nakon njega svoj program predstavio je violinist Marin Maras, rođen u Dubrovniku, gdje je započeo svoju glazbenu naobrazbu. Kao posebno nadareni petnaestogodišnjak upisao se na Muzičku akademiju u Zagrebu, gdje studira violinu u razredu prof. Leonida Sorokova. Od najranije dobi osvaja nagrade na brojnim hrvatskim i inozemnim natjecanjima: regionalna i državna natjecanja u Hrvatskoj (2000., 2002., 2004. i 2006.), europsko natjecanje A. i V. Marcosig (Gorizia), međunarodno natjecanje Verdi note (Rim, 2001.), međunarodno natjecanje Rudolf Matz (2006.), međunarodno natjecanje Etide i skale (2001., 2003., 2005. i 2007.), međunarodni gudački festival (Moskva, 2006.), natjecanje Euroregije Zagreb-Udine-Graz Amici della musica (2007.), međunarodno Beethovenovo natjecanje za violiniste i violiste (St. Pölten, 2008.). Marasov najznačajniji dosadašnji natjecateljski rezultat svakako je pobjeda na međunarodnom violinističkom natjecanju održanom u Novosibirsku (2007.), gdje je osvojio prvu nagradu respektabilnog ocjenjivačkog suda kojemu je predsjedao znameniti ruski pedagog Zakhar Bron. Početkom svibnja prošle godine u Beču je zastupao Hrvatsku na Eurovizijskom natjecanju mladih glazbenika. Za nastup na Samoborskoj glazbenoj jeseni sastavio je program u kojem se nalazila Brahmsova Prva sonata za violinu i klavir u G-duru, op. 78, Detonijeva skladba 22 per 2 in 2 za violinu i klavir te Brahmsov Mađarski ples br. 17. Klavirska pratnja bila je prof. Renata Hill.

Treći se predstavio Bernard Homan, koji studira saksofon na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu prof. Dragana Sremca. Glazbu je započeo učiti kao devetogodišnjak u razredu prof. Mirka Hrženjaka na Glazbenoj školi Franje Kuhača u Osijeku. Kao učenik niže i srednje glazbene škole osvajao je prve nagrade na regionalnim i državnim natjecanjima održanima u Rijeci (1998., 2000. i 2002.) te u Varaždinu (2004.). U tri je navrata osvajao drugu nagradu na međunarodnim natjecanjima održanima 2002. i 2003. u Rijeci (Lions Grand Prix) te u slovenskoj Novoj Gorici (2003.). Na dvama državnim natjecanjima održanima u Varaždinu osvojio je prvu nagradu (2006. i 2008.). Godine 2007. osvojio je počasnu nagradu publike i ocjenjivačkog suda na Međunarodnom natjecanju u Udinama (Italija), a istog ljeta osvojio je i četvrtu nagradu na Međunarodnom natjecanju saksofonista u Novoj Gorici (Slovenija). Homan je izveo Capletovu Legendu, Schulhoffove Hot-sonate za alt saksofon i klavir, Bergamovo Domande senza risposta I & II te Swertsov Klonos za alt saksofon i klavir. Na klaviru ga je pratio prof. Ivan Batoš.

Druga večer natjecanja Ferdo Livadić bit će održana u utorak, 22, rujna, a u njoj će nastupiti Srđan Bulat (gitara), Irena Rovtar (flauta) i Marko Mimica (bas).

M.Š.

 

Treće večeri Natjecanja Ferdo Livadić predstavili se Matea Leko, Mario Magaš i Matija Meić

Samoborska glazbena jesen - druge večeri Natjecanja Ferdo Livadić nastupili Srđan Bulat, Irena Rovtar i Marko Mimica

Prva večer natjecanja mladih glazbenika za Nagradu Ferdo Livadić na 34. Samoborskoj glazbenoj jeseni

Arhiva 2009

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2008

2007

2006

2005

2004

2003

2002