11.10.2009.

Nakon tri tjedna okončan još jedan veliki glazbeni događaj

Završetak u znaku renesansne i barokne glazbe

Nakon tri tjedna okončan još jedan veliki glazbeni događaj

U subotu, 10. listopada, u franjevačkoj crkvi održan je posljednji koncert 34. Samoborske glazbene jeseni. Na još jednom, ukupno četvrtom, koncertu rane glazbe ovogodišnjeg festivala, nastupio je ansambl Le Tendre Amour. Ovaj ansambl francuskog naziva, sa sjedištem u Barceloni, sastoji se od članova iz cijele Europe, pa i SAD-a i Argentine, a predstavio je program engleskih skladatelja 17. i ranog 18. stoljeća, čime je dojam internacionalnosti potpuno zaokružen.

Le Tendre Amour je osnovan 2002. godine i okuplja vrsne glazbenike koji sviraju na replikama izvornih baroknih instrumenata. Subotnji program izveden je tako na drvenoj baroknoj flauti i oboi, baroknoj violini i gitari, teorbi (basovskom instrumentu iz porodice lutnje), te neizbježnom čembalu. Od najavljenog sedmeročlanog instrumentalnog postava, izostala je gitaristica Sofie Venden Eynde. S obzirom da se program sastojao od podjednakog broja vokalnih i instrumentalnih djela, uz svirački dio ansambla nastupila je i švedska sopranistica Nina Åkerblom-Nielsen.

Ansambl Le Tendre Amour sve svoje nastupe koncipira tematski. Tema subotnjeg koncerta nisu bili samo engleski ranobarokni skladatelji, već i godišnja doba. Nastup je, naime, bio podijeljen u pet dijelova, zima-proljeće-ljeto-jesen-zima, u kojima je ansambl povezao skladbe koje ili direktno spominju određeno godišnje doba ili samo asociraju na njega. Ideja ansambla je također bila da se prikažu glazbene prakse različitih društvenih slojeva 17. stoljeća, pa je velik dio programa zauzimala zbirka narodnih plesova The English Dancing Master londonskog izdavača Johna Playforda. Osim ove zbirke, programom je predstavljen engleski barokni majstor Henry Purcell te nešto stariji William Byrd, ali i slabije poznati skladatelji, kao što su Lanier, Matheis, Lawes, Ravenscroft i Eckles. Velik broj skladbi s programa izvođači su spajali u blokove s vještim i spontanim prijelazima.

Upravo spontanost, osim vrlo visoke izvedbene razine, je ono što najviše karakterizira nastup ovog ansambla. Za izvođenje ranobarokne instrumentalne glazbe, naime, osim rukovanja neobičnim ranim instrumentima, potrebno je i znanje improviziranja i ukrašavanja, jer su dionice uglavnom napisane samo okvirno i površno. Svirači ansambla nisu samo pokazali kako pravilno ukrasiti šture melodijske linije, već i da se pri tom postupku treba znati zabavljati. Sopranisticu Ninu Åkerblom-Nielsen, koja je nastupila kao solist, odlikuje vrlo svijetao i gibak glas, upravo savršen za brze barokne ukrase.

U prekrasnom interijeru franjevačke crkve, ispunjenom toplim i mekim zvucima rane glazbe, samoborska publika je bila počašćena pravom glazbenom poslasticom kojoj je uzvratila pozivom na čak dva bisa.

Jelka Vukobratović

 
11.10.2009.

SGJ - Zagrebački gitarski trio obilježio 25. obljetnicu djelovanja

Srebrni pir majstora gitare

SGJ - Zagrebački gitarski trio obilježio 25. obljetnicu djelovanja

Darko Petrinjak, István Römer i Goran Listeš obilježili su 25 godina glazbenog djelovanja, održavši predzadnji koncert na 34. Samoborskoj glazbenoj jeseni. Ovaj Zagrebački gitarski trio na svoju srebrnu obljetnicu pozvao je i goste – udaraljkaša Igora Lešnika i oboista Branka Mihanovića. Za zajednički nastup izabrali su Recuerdos de las Baleares - za udaraljke, tri gitare i obou Henri Tomasija, a izvrsnom izvedbom, uz bučno odobravanje publike u franjevačkoj crkvi u Samoboru, okončali su i prvi dio koncerta. U tom prvom dijelu na programu su još bili Antonio Vivaldi (La Follia – Sonata, RV 63, arr. I. Römer) i Nikša Njirić (Hommage a Sorkočević), koji je i nazočio koncertu te po izvedbi čestitao glazbenicima.

Za drugi dio svog svečanog koncerta Zagrebački gitarski trio odabrao je skladbe lakšeg tempa kao što su Evocación Isaaca Albéniza (arr. D. Petrinjak), The River of Time Michaela Blakea Watkinsa, Pavane pour une Infante défunte Mauricea Ravela (arr. D. Petrinjak) te Tri slavenska plesa Antonina Dvořáka (arr. D. Petrinjak). Dugotrajnim pljeskom publika je nagradila te njhove izvedbe pa su im se slavljenici odužili s tri bisa, započevši dodatni program Bachom, a završivši Španjolskim plesom Manuela de Falle.

Ovogodišnju 34. Samoborsku glazbenu jesen 10. listopada zatvara koncert ansambla za ranu glazbu iz Barcelone Le tendre amour s programom All in Garden Green. Koncert počinje u 20 sati u franjevačkoj crkvi u Samoboru.

Mato Šipuš

Zagrebački gitarski trio osnovan je 1984. godine. Nastupio je širom domovine i u mnogim gradovima svijeta poput Pariza, Rima, Dublina, Lisabona, Ljubljane, Tel Aviva, Berlina, Prištine, Kopenhagena, Istambula i Londona. Širok repertoar ansambla obuhvaća djela od razdoblja renesansne do suvremene glazbe, uključujući izvorne skladbe za tri gitare pisane u 19. stoljeću, atraktivne transkripcije i nova djela, što su ih za Trio skladali mnogi hrvatski autori, kao i britanski skladatelji Duarte i Blake Watkins te Rus Koškin. Članovi Tria ostvarili su više zajedničkih nosača zvuka, a mnoge snimke napravili su i za Hrvatski radio. Uz sviranje u Zagrebačkom gitarskom triju, njegovi članovi razvili su i uspješne osobne karijere solista, studijskih glazbenika i glazbenih pedagoga: Darko Petrinjak i István Römer predaju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, a Goran Listeš na Umjetničkoj akademiji u Splitu. Zagrebački gitarski trio dobitnik je Nagrade Josip Slavenski, Nagrade Milka Trnina, kao i Nagrade Vladimir Nazor, koje dodjeljuju Vjesnik, Hrvatska glazbena unija, odnosno Ministarstvo kulture Republike Hrvatske.

Igor Lešnik jedan je od vodećih europskih udaraljkaša današnjice. Njegove aktivnosti i postignuća, kao što su mnogobrojne suradnje sa slavnim svjetskim glazbenicima i gostovanja diljem svijeta, doprinijele su promociji hrvatske glazbe na međunarodnoj razini, te istodobno omogućile recepciju hrvatske udaraljkaške glazbe u svijetu. Predsjednik je hrvatskog ogranka Percussive Arts Society i autor više izdanih članaka na temu udaraljki i udaraljkaške glazbe. Pored intenzivne koncertne djelatnosti, bavi se i skladateljskim radom, pa se njegova djela mogu pronaći na koncertnim programima vrsnih solista i ansambala, a često se izvode i na različitim udaraljkaškim natjecanjima. U Hrvatskoj je dobio nagrade Josip Slavenski i Milka Trnina. U Francuskoj je 2002. imenovan Vitezom za postignuća u umjetnosti i književnosti (Chevalier dans l'Ordre des Arts et Lettres), a na svjetskoj razini priznat je kao voditelj najboljeg svjetskog studentskog ansambla na natjecanju Percussive Arts Society u Nashvilleu (SAD).

Branko Mihanović diplomirao je obou na Visokoj školi za glazbu u Freiburgu u razredu prof. Heinza Holligera. Osvojio je brojne nagrade i priznanja. Kao solist i član komornih ansambala nastupao je u Sloveniji, Austriji, Njemačkoj, Nizozemskoj, Francuskoj, Švicarskoj, Španjolskoj, Portugalu, Velikoj Britaniji, Italiji, Mađarskoj, Češkoj, Rusiji, Argentini, Venezueli i Sjevernoj Americi. Solistički je nastupao uz brojne orkestre i dirigente. Bogato iskustvo u komornom muziciranju stekao je kao član Zagrebačkog puhačkog trija, Ansambla Musica viva, Hrvatskog baroknog ansambla, Hrvatskog komornog okteta, Ansambla Musica da camera, Zagrebačkog puhačkog ansambla i Cantus ansambla. Nakon djelovanja u svim zagrebačkim orkestrima, posvetio se pedagogiji kao izvanredni profesor za obou na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Trenutno je ravnatelj Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu.

 

Nakon tri tjedna okončan još jedan veliki glazbeni događaj

SGJ - Zagrebački gitarski trio obilježio 25. obljetnicu djelovanja

Arhiva 2009

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2008

2007

2006

2005

2004

2003

2002