30.08.2018.

Vrhunac ovogodišnjeg Youngmastersa

Petrit Ҫeku i povratak minijaturi

Vrhunac ovogodišnjeg Youngmastersa

U subotu, 25. kolovoza, dan nakon spektakularnog koncerta sa Stjepanom Hauserom u pulskoj Areni, Petrit Ҫeku je doputovao na Youngmasters i održao recital u prepunoj franjevačkoj crkvi u Samoboru. Ispred baroknog oltara i raskošne iluzionističke freske ostvarila se, možda više nego ikada prije, osnovna ideja majstorskog ciklusa ovog festivala. Izborom programa umjetnik se obratio vrlo mladim gitaristima, a razinom izvedbe svrstao subotnji koncert u kategoriju onih rijetkih kojih se sjećate zauvijek. Poznato je da ovaj umjetnik osvaja srca publike neposrednošću i toplinom, dok ga njegova umjetnička osobnost čini iznimno cijenjenim u svim glazbenim krugovima. Petrit Ҫeku ostvaruje suradnje s vrhunskim hrvatskim i inozemnim glazbenicima, a klasičnoj gitari udahnjuje novu zvučnu dimenziju i renesansni sjaj, u ime svih onih velikih i malih skladatelja koji su kroz stoljeća svoje stvaranje posvetili tom instrumentu. Tako ste na koncertu, uz mnoge ugledne glazbenike, mogli sresti eminentna imena svjetske gitaristike, poput Darka Petrinjaka, Zorana Dukića i Lukasza Kuropaczewskog. Svatko od trojice ima s Petritom vrlo značajnu profesionalnu vezu, a jedna od tih je Samobor i 8. međunarodna ljetna škola mladih glazbenika na kojoj Petrit ovih dana održava, već po šesti put, svoj majstorski tečaj gitare.

Nadovezujući se na ideju umjetničke ravanteljice Youngmastersa, Morane Pešutić, i želju da koncert obuhvati skladbe iz redovnog programa osnovne i srednje glazbene škole, Petrit se, kao i već nebrojeno puta do sad, pokazao majstorom koncipiranja programa. Skladbama iz njegovog koncertnog repertoara - poput uvodne 2. čelo suite Johanna Sebastiana Bacha te virtuoznih Varijacija na Fandango Dionisia Aguada - umjetnik je pridružio male forme. U svoj program uvrstio je tako izbor od četiri etide, iz opusa 6, 29 i 31, Fernanda Sora. Zbog bogatog glazbenog sadržaja i vrhunske skladateljske tehnike ove etide daleko nadilaze didaktičku namjenu te izvođaču nemjerljive muzikalnosti otvaraju niz novih ideja u interpretaciji, kojima slušatelja navodi na pomisao kako je riječ o pravim malim remek djelima gitarističke literature.

Ono što je, međutim, ovaj koncert učinilo osobito vrijednim i zbog čega su se mnoge oči ispunile suzama, bile su četiri skladbe Slavka Fumića, hrvatskog gitarista tragično preminulog u ratnim previranjima 1945. godine. Slavko Fumić je svojim malim, ali dragocjenim opusom zadužio hrvatsku gitaristiku za mnoga kasnija desetljeća. Na koncertu su posebno dirljivi bili trenuci za njegovu kćer Višnju Crnojevac i unuku Sanju, dok su preplavljene emocijama slušale romantični vapaj Male melodije i čarobne tonove gradirajućeg Nokturna. No, u šarmu i karakternosti koju je Petrit donio u Valceru i Mazurki otkrili smo ljepotu jednostavnih stiliziranih formi, koju zasigurno do tada nikada prije nismo mogli zamisliti u ovim, mnogo puta, odsviranim skladbama.

Završni dio koncerta pripao je skladbama Francisca Tárrege. Uz Preludij br.2 i Mazurku Marieta publika je uživala i u planetarno poznatim zvucima Sjećanja na Alhambru. Puno manje izvođenu skladbu Danza Mora, inspiriranu arapskim ritmovima, umjetnik je odabrao za kraj koncerta.

Nakon njega slijedio je buran aplauz i nekoliko dodataka, koje je umjetnik i ovaj puta začinio duhovitom glazbenom dosjetkom. I to je Petrit! Na koncertu plačete, ali kući odlazite radosni i puna srca!

Vesna Faullend Heferer

 

Vrhunac ovogodišnjeg Youngmastersa

Arhiva 2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

2004

2003

2002