23.01.2006.

U Galeriji Prica po prvi puta gostovao etablirani zagrebački glazbeni ciklus Virtuoso

Virtuozi virtuozno odsvirali Papandopula!

U Galeriji Prica po prvi puta gostovao etablirani zagrebački glazbeni ciklus Virtuoso

U Galeriji Prica u organizaciji POU Samobor održan je u subotu 21. siječnja koncert u čast stote obljetnice rođenja hrvatskog skladatelja Borisa Papandopula. To je bilo prvi puta da je etablirani zagrebački glazbeni ciklus Virtuoso gostovao u samoborskom prostoru. Virtuoso je inače "dijete" studenata zagrebačke Muzičke akademije koji su još 2001. pokrenuli taj ciklus. U želji da sebi i kolegama omoguće nastupe osmislili su program koji je dobio podršku Studentskog zbora. Osnovna načela sažeta su u Programskoj deklaraciji, iz koje navodimo: "Umjesto naricanja kako nema novaca i kako se ništa ne može napraviti, odlučili smo da, takvi kakvi jesmo, zainteresiramo publiku i u kontaktu s njom dotjerujemo svoja znanja. Mladi nisu samo budućnost, već su i sadašnjost ove zemlje, stoga vjerujemo da i mnoge starije zanima kakvi smo, bez obzira na to što nismo najbolji na svijetu".

Virtuoso sada održava koncerte i u Velikoj Gorici, Sisku i Karlovcu.

Ove godine Virtuoso je prvi puta ponudio publici koncert posvećen samo jednom autoru, Borisu Papandopulu, rođenom prije 100 godina.

Najprije je, izvođenjem Šest krokija, nastupio kvartet saksofona, uvježban od Samoborca prof. Gorana Merčepa, u sastavu Tomislav Žužak, Bernard Homan, Goran Jurković, Ivor Reljić (opet Samoborac). Potom su zasvirali Željka Caparin na klaviru, Krunoslav Marić na violini, Tonči Tranfić i Vjekoslav Babić na klaviru. Na kraju je uz Komorni ansambl studenata MA (Sho Akamatsu – violina, Katarina Poljak – klavir, Mateja Šarlija – flauta, Petra Valentić – piccolo, Dejan Činčurak – oboa, Ivana Božić – engleski rog, Rude Mimica – klarinet, Željko Andrić – bas klarinet i Goran Juras – fagot) nastupila sopranistica Lidija Orešković pod dirigentskim ravnanjem Ante Milića.

Mladi virtuozi su svojim velikim umijećem oduševili prepunu Galeriju Prica. Samoborci su i ovoga puta znali prepoznati gdje se krije izvor velikoga glazbenoga užitka.

Tomislav Marvar

 
23.01.2006.

U Galeriji Prica predstavljene dvije knjige Vlade Gotovca

Likovni obzori i Posude s vatrom

U Galeriji Prica predstavljene dvije knjige Vlade Gotovca

Vlado Gotovac želio je svoje umirovljeničke dane provesti u Samoboru, gdje bi mogao u miru raditi i pisati, otkrila je njegova supruga Simona citiravši Gotovčeve riječi prema kojima je "Samobor dragulj moje Domovine Hrvatske". Tom rečenicom koja je razgalila sve Samoborce štovatelje Vlade Gotovca, okončan je u subotu 21. siječnja skup u organizaciji samoborskog Pučkog otvorenog učilišta, Galerije Prica i Instituta Vlado Gotovac.

Na skupu su predstavljene njegove dvije knjige: Likovni obzori i Posude s vatrom o kojima su govorili Čedo Prica, Biserka Rauter Plančić i Tea Benčić Rimay, a dijelove eseja i pjesme čitali glumci Neva Rošić i Tonko Lonza. Oni su ukazali da Gotovac nije samo političar i izvrstan govornik kakvim ga se većina sjeća, već izvrstan esejist i pjesnik kojeg najviše karakterizira iskrenost. Za života u Samobor je često svraćao zbog prijateljstva sa Zlatkom Pricom i Edom Murtićem, a s Murtićem je zajedno izdao i mapu koja je ručno slagana u maloj tiskari u samoborskom Chromosu, a sadrži 19 Gotovčevih pjesama i 19 Murtićevih linoreza. Ovo su tek fragmenti iz onog što je rečeno i što bi se sve moglo reći o Gotovcu, ali to je samo i početak kontinuiranog analiziranja njegova rada. Jer, kao što reče Čedo Prica na skupu, u svojevrsnoj današnjoj pustoši ideja i mišljenja i te kako se vidi da nema više ljudi kao što je bio Gotovac.

Tomislav Marvar

 
23.01.2006.

Dvije operne premijere u zagrebačkom HNK

Cavalleria rusticana i Pagliacci za izbirljive

Dvije operne premijere u zagrebačkom HNK

Hrvatsko narodno kazalište je u petak, 20. siječnja, svim ljubiteljima opere darovalo prvu ovogodišnju premijeru. Premijerno su izvedene Cavalleria rusticana Pietra Mascagnija i Pagliacci Ruggiera Leoncavalla. Dirigirao je Loris Voltolini, a redatelj opere je bugarski gost Plemen Kartalov.

Cavalleria Rusticana praizvedena je 17. svibnja 1890. godine u Rimu, dok je opera Pagliacci praizvedena 21. svibnja 1892. u Milanu pod ravnanjem Artura Toscaninija. Uvriježeno je da se ove dvije najbolje verističke opere, ujedno i prve napisane, često izvode u jednoj opernoj večeri. Od prvih zagrebačkih izvedbi 1893. godine obje su se opere često zajedno nalazile na repertoaru.

Poseban ton i glasovni ugođaj operi su dala dvojica talijanskih gostiju, tenori Gianfranco Cecchele i Francesco Anile. Operni ansambl, kojeg su predvodili solisti Neda Martić, Adela Golac-Rilović, Igor Hapač, Marko Cvetko i Alen Ruško, pokazao se u odličnom svjetlu. Treba svakako spomenuti i zbor koji je glasom i glumom lijepo zaokružio svaku opernu sliku i nije bio samo zvučna kulisa.

Scenografija koja je vjerno odražavala atmosferu sicilijanskog sela i cirkusa te kostimi koji također dočaravaju ambijent Sicilije ili u Pagliacciju šarolikost i kolorit cikusa, još su dodatni elementi, koji su zaokružili doživljaj.

Mogli bismo reći da su gosti, zajedno s domaćim snagama, uspješno uprizorili ova dva značajna operna djela.

Rajka Križanac

 

U Galeriji Prica po prvi puta gostovao etablirani zagrebački glazbeni ciklus Virtuoso

U Galeriji Prica predstavljene dvije knjige Vlade Gotovca

Dvije operne premijere u zagrebačkom HNK

Arhiva 2006

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2005

2004

2003

2002